یک کیلو گوشت مرغ، چند؟ (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) رئیس اتاق بازرگانی ایران: ایران دهمین تولیدکننده بزرگ موادمعدنی دنیاست خرید کدام نوع طلا برای سرمایه‌گذاری بهتر است؟ رئیس اتاق مشترک ایران و افغانستان: نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امیدبخشی به بخش خصوصی در ایران است فروشندگان پرقدرت در صحنه بورس امروز ظاهر شدند + عکس (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) محکومیت هزار میلیارد ریالی برای عرضه خارج‌ازشبکه گندم در خراسان‌رضوی واردات ۱.۸ میلیارد دلار طلا برای رفع تعهد ارزی در سال گذشته اولویت اختصاص ارز به صنایع داخلی اعلام شد ریزش قیمت دلار به کانال ۵۰ هزار تومان (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه جلسات اتاق بازرگانی ایران در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار تکلیف جدی دولت به وزرا؛ نرخ رشد اقتصادی هر دستگاه در سال ۱۴۰۳ هدف‌گذاری شد ایران‌خودرو قیمت جدید هایما S۷ را اعلام کرد (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) دلار ارزان شد، کالا نه | شهرآرا علت کاهش‌نیافتن قیمت اقلام را پس از فروکش‌کردن تلاطم‌های ارزی بررسی می‌کند نبود کارگر ماهر دلیل افزایش حوادث ناشی از کار کاهش قیمت دلار حباب سکه را کوچک کرد + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) کارِ «طرح ساماندهی کارکنان» قبل پایان کار مجلس یازدهم تمام شود رهن و اجاره در منطقه الهیه مشهد چقدر است؟ + جدول (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) معاون امور کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی: پیشنهادی برای افزایش حق مسکن کارگران نداریم کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی شارژ می‌شود آخرین تغییرات درباره زمان واریز یارانه معیشتی (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

۱۰ هزار روستا برای فاز دوم پروژه‌های جهاد آبرسانی در نظر گرفته شده است

  • کد خبر: ۱۵۱۷۵۷
  • ۰۴ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۵
۱۰ هزار روستا برای فاز دوم پروژه‌های جهاد آبرسانی در نظر گرفته شده است
رئیس شرکت مهندسی آب و فاضلاب ایران و معاون وزیر نیرو گفت: هدف ما ۱۰ هزار روستایی که در پروژه‌ها تعریف شده نیست بلکه ۱۰ هزار روستای دیگر برای فاز دوم پروژه‌ها در نظر گرفته شده و قرار است بعد از آبرسانی روستایی به مشکلات شهر‌ها نیز ورود کنیم.

 به گزارش شهرآرانیوز، جعفری ظهر امروز در آیین افتتاح پروژه‌های جهاد آبرسانی قرار گاه امام حسن مجبتی (ع) در استان‌های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی اظهار کرد: طرح جهاد آبرسانی یک طرح فرهنگی و عدالت محور و البته امنیتی است. جهاد آبرسانی با سختی آغاز شد. یکی از مسائلی که معادله لاینحلی بود، این بود که تولید مواد اولیه لوله‌ها نیم نیاز این پروژه بود. امروز در هیچ استانی از کشور کمبود لوله وجود ندارد. 
 وی اضافه کرد: یک بعد جهاد آبرسانی، رساندن آب به روستاهاست. بعد مهم‌تر این موضوع، اما این است که این پروژه‌ها منجر به ایجاد یک اسنجام گسترده در کشور شده و در اکثر قریب به اتفاق شهر‌های کشور تیم‌هایی فعالیت خود را آغاز کرده اند که در تمام عرصه‌های انقلاب اسلامی وارد فعالیت شوند. امروز مصداق بارز شجره طیبه‌ای که آرزوی آن را داشته ایم، رشد کرده است. امروز در جایی هستیم که امکان عقب گرد نداریم، چون حیثیت ما با این پروژه‌ها گره خورده است. در کنار این‌ها باید ابعاد فرهنگی پروژه‌ها نیز مورد توجه قرار گیرد. 

 ۳۳ روستای خراسان رضوی از آب شیرین بهره مند می‌شوند

سید ابراهیم علوی، مدیر عامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب خراسان رضوی، با بیان اینکه شرکت مهندسی آب و فاضلاب خراسان رضوی به جز مشهد ۹۲ شهر و ۲۸۰۰ روستا را تحت پوشش دارد، اظهار کرد: طی ۱۰ ماه گذشته پروژه‌ای به مبلغ ۵۷۵ میلیارد تومان انعقاد قرارداد شد که شامل ۳۷ حلقه چاه و ۸۷۰ کیلومتر لوله گذاری می‌شود. این پروژه مربوط به مناطقی بود که دشواری بیشتری در آبرسانی آن وجود داشت. 
 وی ادامه داد: امروز پیشرفت فیزیکی این پروژه‌ها بیش از ۳۵ درصد بوده است و عملیات مربوط به پروژه‌های ۵۵ روستا در آستانه تمام شدن است و ۱۵ روستا نیز تمام شده است. ۱۲ چاه هم تجهیز شده و به بهره برداری رسیده است. امروز مجموعا ۳۳ روستا از آب شیرین بهره مند می‌شوند که جمعیت آن حدود ۲۶ هزار نفر است.

بیش از ۷۰۰۰ عملیات آبرسانی به روستا‌ها در دستور کار قرار گرفته است

 سردار حسن زاده، دبیر قرارگاه جهاد سازندگی و محرومیت زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران نیز در این برنامه بیان کرد: پیوند مبارک و ارزشمندی بین سپاه، قرارگاه امام حسین مجبتی (ع) و وزارت نیرو شکل گرفته و به برکت این انسجام قرار است تنش‌های آبی در سطح کشور مرتفع شود. دست اندرکاران عرصه آبرسانی نمایشگاهی هم با موضوع صنعت ملزومات آب رسانی برگزار کردند. 
 وی ادامه داد: بیش از ۷۰۰۰ عملیات آبرسانی به روستا‌ها در دستور کار قرار گرفته که تاکنون این پروژه‌ها نزدیک ۴۰ درصد پیشرفت داشته است. این یعنی اقدامات مربوط به آب رسانی به بیش از ۲۵۰۰ روستا به اتمام رسیده است. مجموعه‌های آب رسانی مجدانه دنبال این هستند که تفاهماتی برای فعالیت در این زمینه برای آینده نیز منعقد شود. از سال آینده انشالله هر ماه شاهد افتتاج این پروژه‌ها خواهیم بود.
 حسن زاده گفت: تمام اقدامات مربوط به آب رسانی به روستا‌ها از مبدا تا نصب کنتور انجام می‌شود. این‌ها اقداماتی است که موجبات خشنودی مردم، رهبری و حضرت، ولی عصر (عج) را فراهم می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->